SŁÓW KILKA O WSPÓŁPRACY HOME STAGERA Z AGENTEM NIERUCHOMOŚCI...

Połączenie technik profesjonalnego home stagingu wraz z zaangażowaniem pośrednika zwiększa szansę na szybką sprzedaż, korzystną dla każdej strony. Jest to fakt, któremu trudno zaprzeczyć. I home stagerowi i agentowi zależy na sprzedaży nieruchomości i aby zrobić to jak najlepiej należy nieruchomość do tej sprzedaży (lub wynajmu) przygotować.

Nieruchomość to produkt, który musi być najlepszy, by zainteresować jak największą liczbę klientów. W momencie podjęcia decyzji o sprzedaży nieruchomość nie jest już domem (miejscem, z którym wiążą się emocje), staje się wspomnianym produktem, który powinien pokazywać swój potencjał nowym nabywcom.

Home staging NIE JEST tylko dekorowaniem, a niestety z tym jest często mylony. Nadmiar akcesoriów dekoracyjnych może odciągać uwagę od samej przestrzeni. Nikt nie kupi mieszkania, jeśli oczami wyobraźni się tam nie wprowadzi razem ze SWOIMI rzeczami. Dekorowanie to personalizowanie wnętrza. Ludzie dekorują miejsca, w których żyją, aby nadać im osobistego charakteru. Home staging robi coś zupełnie odwrotnego. Depersonalizuje wnętrze, aby mogło odwołać się do wyobraźni jak największej ilości osób.

Również stylizacja tylko do zdjęć to częsty błąd. Stosowane w home stagingu rozwiązania powinny być trwałe, a jeżeli nieruchomość posiada autentyczne wady, należy je naprawić, a nie ukrywać przed nabywcami. Home staging ma ukazywać potencjał nieruchomości a nie maskować jej wady. W home stagingu chodzi przede wszystkim o oddziaływanie na wyobraźnię, inspirowanie, pokazanie, jak bardzo przestrzeń może być użyteczna.

Najczęściej bywa też tak, że pośrednik nieruchomości nie ma odwagi lub po prostu nie potrafi powiedzieć swojemu klientowi, że aby lepiej i szybciej sprzedać nieruchomość, należałoby zneutralizować kolorystykę wnętrza lub po prostu odświeżyć brudne ściany, schować rodzinne zdjecia i pamiątki, uporządkować nieruchomość, sprzątnąć kuchnię i łazienkę, zdjąć ze ściany stary zakurzony obraz i zastąpić go grafiką w odpowiednim rozmiarze i kolorystyce, itp. Zamiast tego dokłada swoje dodatki i akcesoria, które zaczynają powielać się w jego ofertach. Dlatego ważna i potrzebna jest tutaj współpraca pośrednika nieruchomości z home stagerem, która pomaga:

  • oferować wyższą jakość usług
  • wyróżnić się na tle innych biur nieruchomości
  • przekonać klientów do umów na wyłączność
  • z przyjemnością oprowadzać klientów po nieruchomości
  • sprzedać lub wynająć nieruchomość szybciej i za dobrą cenę.

Czy warto nawiązać współpracę z home stagerem?

Zdecydowanie tak, ponieważ home staging to:

  • oszczędność pieniędzy (im szybciej mieszkanie się sprzeda, tym szybciej pozbywamy się kosztów związanych z jego utrzymaniem) i brak konieczności redukcji ceny (konieczność ta pojawia się, gdy nieruchomość nie spotyka się z zainteresowaniem i jest długo na rynku)
  • lepsze zdjęcia pokazujące dobrze utrzymaną i zadbaną nieruchomość, wyróżniającą się w gąszczu innych ofert
  • lepszy wygląd, który podniesie wartość nieruchomości na tle konkurencji
  • więcej ofert kupna, ponieważ oferta atrakcyjnej nieruchomości przyciągnie uwagę większej liczby klientów, a co za tym idzie, więcej osób będzie chciało ją obejrzeć
  • szybsza sprzedaż, kupujący często szybciej podejmują decyzję, gdy mają świadomość, że jest więcej chętnych na zakup danej nieruchomości
  • pomoc w uzasadnieniu ceny wywoławczej, nieruchomość dobrze przygotowana do sprzedaży wytrąca z ręki kupującego argumenty przemawiające za obniżeniem ceny
  • pomoc kupującym w wyobrażeniu sobie siebie w nowym miejscu
  • lepsze pierwsze wrażenia, home staging pomaga zobaczyć daną przestrzeń w lepszym świetle, wydobywa dobrą energię, czyli to „coś”, czego szuka klient
  • profesjonalnalizm, home stager zna bieżące trendy, wie co wygląda dobrze, wie jak zorganizować przestrzeń, by ta pobudziła wyobraźnię. Nieruchomości bez home stagingu nigdy nie będą tak przyjemne, harmonijne i przyjazne, jak te profesjonalnie przygotowane.
powrót

Facebook Pinterest