JAKIE KORZYŚCI PŁYNĄ Z HOME STAGINGU?

Wchodząc do pustych pomieszczeń, trudno sobie wyobrazić ich potencjał czy funkcjonalność. Podobne trudności mają kupujący, gdy wchodzą do przestrzeni zagraconej, nieuporządkowanej, pełnej pamiątek czy ulubionych dodatków poprzednich właścicieli. Osoby, chcące sprzedać lub wynająć mieszkanie, często zapominają o tym, że przez zamieszczenie oferty zamieniają swój dom w produkt, który powinien być zadbany, odpersonalizowany, funkcjonalny i neutralny pod względem stylu czy kolorów. Inaczej trudno o efekt „wow”, czyli to pierwsze wrażenie, które podsyci w głowach, a przede wszystkim w sercach, kupujących myśl: „Chcę tu mieszkać!”.

Jak home staging pomaga osiągnąć efekt „wow”?

Home staging:

  • inspiruje
  • dostarcza wielu rozwiązań dopasowanych do danego wnętrza
  • edukuje
  • powoduje, że pomieszczenia stają się wizualnie większe
  • pomaga w marketingu internetowym
  • sprawia, że właściciele są dumni ze swojej nieruchomości podczas całego procesu sprzedaży
  • podkreśla piękno i funkcjonalność pomieszczeń
  • wzbudza wśród kupujących chęć posiadania właśnie TEJ nieruchomości.

Home staging to:

  • Postawa właściciela nieruchomości.
    Home staging to gorący trend w branży nieruchomości. Udowodniono, że dzięki home stagingowi nieruchomości sprzedają się szybciej i za większą kwotę. Jednak kluczem do udanego home stagingu jest nastawienie sprzedającego, który musi zacząć postrzegać swoją nieruchomość jak produkt czy inwestycję, a nie dom. To jak mieszkamy i to jak sprzedajemy daną nieruchomość to dwie zupełnie różne sprawy, o czym zawsze trzeba pamiętać.
  • Sprzątanie, odgracanie i naprawy.
    Jeśli dom nie będzie błyszczał czystością, jeśli usterki nie zostaną naprawione, nabywca może pomyśleć, że nieruchomość nie była dobrze prowadzona, że właściciel o nią nie dbał, a co za tym idzie, pewnie czeka go więcej niechcianych niespodzianek. Bałagan i zbyt duża ilość mebli sprawiają dodatkowo, że ​​wnętrze wygląda na mniejsze niż jest w rzeczywistości.
  • Zdjęcia.
    Internet to pierwsze miejsce, gdzie potencjalni nabywcy szukają nieruchomości, dlatego zdjęcia powinny zachęcić kupującego do obejrzenia jej „na żywo”. Aby tak się stało, powinny wyróżniać się spośród setek innych zdjęć przerzucanych przez potencjalnego nabywcę.
  • To, co na zewnątrz jest tak samo ważne jak to, co wewnątrz.
    Zasada ta nie dotyczy tylko domów na sprzedaż, ale także apartamentów. W przypadku sprzedaży domu, tak samo istotne jak samo wnętrze są również tarasy, balkony, ogrody, ganki. Żywopłot powinien być przycięty, trawa skoszona, podjazd i weranda w idealnym stanie. Te same zasady dotyczą apartamentów czy mieszkań w blokach. O ile często nie mamy wpływu na stan parkingu, trawnika czy ogródka dla dzieci, tak drzwi wejściowe i ich otoczenie powinny zachęcać do otworzeniai i obejrzenia tego, co jest wewnątrz.
  • Malowanie.
    Jeśli wnętrza wymagają odświeżenia, należy wybrać neutralne kolory. Jasne mogą nie odpowiadać wszystkim, a ciemne sprawiają, że pomieszczenia wydają sie mniejsze. Biel dodatkowo sprawia wrażenie, że wnętrze musi zostać pomalowane i potencjalny nabywca może to wykorzystać jako argument do obniżenia ceny.
  • Wyposażenie.
    Świeży wygląd nieruchomości jest zachęcający dla kupującego. Można go osiągnąć bez wydawania zbyt wielu pieniędzy. Zmiana blatów, opraw oświetleniowych, baterii w łazience czy odświeżenie frontów szafek kuchennych i wymiana uchwytów może mieć naprawdę pozytywny efekt.
  • Depersonalizacja.
    Przedmioty, takie jak symbole religijne lub polityczne, dyplomy, bogate zbiory i bibeloty, a także zdjęcia całej rodziny będą odwracać uwagę od tego, co sprzedajemy. Dlatego należy je usunąć i zastąpić neutralnymi motywami.
  • Oświetlenie.
    Dom powinien być jasny, należy odsłonić wszystkie zasłony i żaluzje, upewnić się, że w każdym pomieszczeniu jest wystarczajaco słonecznie. W razie potrzeby należy dodać lampy podłogowe lub stołowe i tak przearanżować oświetlenie, by efekt był jak najlepszy.
  • Funkcjonalność.
    Home staging podkreśla przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń. Dzięki odpowiedniemu dobraniu i ustawieniu mebli oraz dodatków, nadaje im funkcje, trzymając się przy tym zasad ergonomii we wnętrzach. Dzięki temu klient może mentalnie odnaleźć sie w tej przestrzeni i już w myślach zamieszkać tam wraz ze swoją rodziną i rzeczami.
  • „Final touch” czyli wiśienka na torcie.
    Gdy dom jest już nieskazitelnie czysty - urządzenia są błyszczące, podłogi odkurzone, okna krystalicznie czyste, pora na ostatnie subtelności. Miska z owocami lub wazon ze świeżymi kwiatami czy gałęziami doda wnętrzu życia i stworzy odpowiedni klimat, dywan na podłodze doda przytulności, podobnie jak dobrze dobrane zasłony. I co równie ważne – należy zadbać o odpowiedni zapach. Dlatego pamiętajmy o wywietrzeniu naszej nieruchomości przed pokazaniem jej klientom.
powrót

Facebook Pinterest