HOME STAGING – PODSTAWOWE ZASDY, CZYLI JAK SZYBKO I TANIO STWORZYĆ PRZESTRONNE I GOŚCINNE WNĘTRZE

Potencjalny klient, wchodząc do nieruchomości, którą jest zainteresowany, powinien móc wyobrazić sobie siebie, swoje rzeczy, swój dobytek, a nawet życie swojej rodziny właśnie w tym miejscu. Między naszą nieruchomością a przyszłym jej właścicielem musi nawiązać się szczególna więź. Powie Wam o tym każdy home stager i profesjonalny pośrednik. Łatwiej powiedzieć niż zrobić? Wprawdzie brzmi to skomplikowanie, ale wcale nie musi takie być. Istnieje wiele sposobów, by to osiągnąć i to całkiem niewielkim kosztem. Oto kilka z nich:

  • Sprzątanie

O czym mówi nam dom, w którym jest czysto? O tym, że o niego dbano i o tym, że jest dobrze utrzymany, a co za tym idzie najprawdopodobniej nie będzie z nim większych problemów. Nieruchomość powinna być produktem, z którego – jako sprzedający – jesteśmy dumni. Dlatego wszystkie usterki muszą być usunięte, ściany odświeżone, odpadające uchwyty i niedziałające włączniki - naprawione, przepalone żarówki – wymienione, łóżka – zaścielone, szyby i lustra - wyczyszczone. Mieszkanie powinno błyszczeć i pachnieć świeżością. Na szczególną uwagę zasługuje np. łazienka, szafy, szafki kuchenne. Bałagan w szafie nie pokaże jej pojemności, a wprost przeciwnie, może świadczyć o zbyt małej ilości miejsca do przechowywania. Wszelkie usterki budzą wątpliwości. Klienci przychodzą z pewnym swoim wyobrażeniem idealnego domu, a brud, bałagan, brzydki zapach, urwane firanki lub kapiący kran nie są częścią tego wyobrażenia. Porządek, jako główna zasada home stagingu, ma największy wpływ na tzw. pierwsze wrażenie i nie dotyczy to jedynie wnętrz, ale także tego, co na zewnątrz.

Źródło: www.pinterest.com

  • Sztuka odgracania i przechowywania

Nieruchomości przeładowane meblami i dodatkami sprawiają wrażenie ciasnych, ciemnych i małych. Usunięcie nadmiaru przedmiotów da nam więcej miejsca i jednocześnie wizualnie powiększy przestrzeń. Klient ma wyobrazić sobie w tym wnętrzu swoje rzeczy, a nie skupiać uwagę na naszych. Przy okazji porządków segregujemy swój dobytek, co ułatwi nam przeprowadzkę i umożliwi szybsze wydanie mieszkania. Gdy mamy już porządek, powinniśmy wskazać jak najwięcej miejsca na przechowywanie: szafy, dodatkowe półki, dobrze zagospodarowane wnęki, kosze i pudełka na kosmetyki w łazience, być może dodatkowe półki w piwnicy lub na strychu. Takie miejsca pomagają utrzymać ład w domu i są bardzo cenione przez klientów.

  • Aranżacja przestrzeni

Przygotowując nieruchomość do sprzedaży, powinniśmy mieć na uwadze to, że meble i akcesoria dekoracyjne, które się w niej znajdują, nie powinny przytłaczać, a jedynie podkreślać funkcje każdego pomieszczenia. Przy wynajmie należy pozostawić pasujące do wnętrza PODSTAWOWE wyposażenie i dać tym samym najemcom możliwość dalszej swobodnej aranżacji.

Pomyślcie o podstawowych potrzebach życiowych, jakie ma każdy z nas: spanie, jedzenie, praca, odpoczynek, higiena, zabawa. Postarajcie się, by Wasza nieruchomość te potrzeby zaspokajała, podkreślcie funkcję każdego z pomieszczeń. Pokażcie użyteczność i możliwości Waszej nieruchomości. Nawet jeśli sami jecie kolację przed telewizorem, trzymając talerz na kolanach, bo tak lubicie, to zastanówcie się, czy nie można wygospodarować dodatkowego miejsca na mały stół i krzesła, by pokazać nabywcom, z jak funkcjonalną przestrzenią mają do czynienia. Niewielkie metraże także potrafią być bardzo komfortowe, jeśli tylko przestrzeń zostanie odpowiednio podzielona i zaaranżowana, a w tym właśnie pomoże home staging.

Źródło: www.pinterest.com

  • Kolor

Jak mantrę powtarza się zdanie, że neutralne kolory pomagają sprzedać nieruchomość, ale należy pamiętać przy tym o tym, że ta nieruchomość nie może być nudna. Dodawajcie akcenty kolorystyczne w postaci poduszek, doniczek, obrazów, grafik, zasłon, narzut, ale jednocześnie rozsądnie używajcie kolorów. Na to, jakie wybieramy kolory do naszych wnętrz wpływ mają osobiste preferencje lub trendy, jednak chcąc szybciej sprzedać mieszkanie, powinniśmy bazować na pewnej ponadczasowej palecie kolorów. Beże, biele i szarości to popularne i lubiane barwy, które tworzą harmonię i rozjaśniają przestrzeń. Łatwo dodać do nich mocniejsze odcienie w formie akcentów. Kolory mogą również modelować przestrzeń. (Uwaga! Białe sufity pod wpływem własnego cienia wydają się szare!)

  • Światło

Oświetlenie to element naszych wnętrz, który jest bardzo ważny. Światło może tworzyć przestrzeń w zależności od potrzeb. Zauważcie, że w sklepach dobrze oświetlone produkty przyciągają uwagę klientów. Należy zadbać o kilka różnych źródeł światła, w zależności od stref, i odpowiednie żarówki. Dobrze dobrane lampy uatrakcyjnią wnętrze i stworzą odpowiedni nastrój (w tym oświetlenie ukryte czy oświetlenie dekoracyjne). Mimo to, najważniejsze jest światło naturalne i to jego powinno być najwięcej. Dlatego odsłońmy okna, które powinny być czyste, odpowiednio dobierzmy i powieśmy zasłony lub rolety. Światło odbija się we wszystkim, co szklane, metalowe, kryształowe, gładkie i błyszczące. Warto o tym pamiętać dobierając dodatki do wnętrz. Odbite światło zwiększa proporcje pomieszczenia, dlatego nie zapominajmy o lustrach, które są często niedocenianym elementem wystroju.  

Źródło: www.pinterest.com

  • Nastawienie

To, czy te wszystkie home stagingowe zabiegi mają sens, zależy od nastawienia sprzedającego. To jak mieszkamy i to, jak sprzedajemy nasze mieszkanie to dwie zupełnie różne rzeczy. Sprzedający musi odciąć się od emocji, które są związane z nieruchomością, by zacząć traktować ją jak produkt i inwestycję. Nasze upodobania powinny zejść na dalszy plan. Home staging to nie aranżacja zgodna z gustem, potrzebami czy stylem sprzedającego, bo to nie sprzedający ma tu mieszkać.  Nieruchomość powinna być jak najbardziej neutralna i odpersonalizowana, a jednocześnie powinna mieć to „coś”, co przyciągnie uwagę. Cel jest jeden – szybsza sprzedaż i lepsza cena przy założeniu, że home staging ma się opłacać. Proponowane zmiany powinny być korzystne finansowo i wizerunkowo, a zastosowane rozwiązanie nietypowe i niedrogie. To właśnie jest esencja home stagingu.

powrót

Facebook Pinterest