HOME STAGING – DLACZEGO I JAK DZIAŁA?

Home staging jest znany również jako house dressing, house fluffing lub property styling. Jednak w każdym przypadku cel tej usługi jest taki sam – przygotowanie nieruchomości w taki sposób, by stała się atrakcyjna dla możliwie jak największej liczby osób. Należy pamiętać przy tym, jak ważne jest tutaj pierwsze wrażenie. W branży mówi się, że celem home stagingu jest ominięcie logiki rozumu i wykorzystanie pragnień serca.

W prostych słowach home staging to stylizacja mieszkania przeznaczonego na sprzedaż lub wynajem, czyli przygotowanie go w taki sposób, aby jego oferta wyróżniała się spośród innych i przemawiała do szerokiego grona odbiorców.

Osoby, które zawodowo zajmują się nieruchomościami na całym świecie doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma home staging przy sprzedaży lub wynajmie nieruchomości. Wiedzą, że decyzja o kupnie zależy od pierwszego wrażenia, nawet jeśli nabywca sam nie zdaje sobie z tego sprawy. Jeśli pierwsze wrażenie jest pozytywne, klienci - oglądając nieruchomość - szukają potwierdzenia tych dobrych emocji i myśli na temat mieszkania. Szukają argumentów, które wzmocnią ich pozytywne nastawienie i powodów do kupna.

Trudniejszym zadaniem jest jednak odwrócenie nastawienia kupującego, gdy jego pierwsze wrażenie nie jest tak jednoznaczne. W tym przypadku nieruchomość powinna takiego klienta przekonać i pokazać, dlaczego powinien zmienić zdanie.

Jedno jednak jest pewne. Jesli oferta jest długo na rynku, w końcu wymusza to konieczność obniżenia ceny nieruchomości.

Czym home staging nie jest?

Niektórzy myślą, że home stager zajmuje się dokładnie tym samym, co projektant wnętrz. Jednak nie do końca jest to prawda. Home staging korzysta z wielu zasad i reguł wykorzystywanych podczas projektowania wnętrz, jednak są one stosowane w celu uzyskania zupełnie innego efektu. Projektant wnętrz wiele czasu spędza na poznaniu klienta, jego osobowości, stylu życia, przyzwyczajeń. Home stager staje po drugiej stronie. Jego zadanie polega na wejściu w przysłowiowe buty kupujacego i to od tej strony poznaje i zmienia nieruchomość.

Jak działa home staging?

Kiedy prezentujemy nieruchomość pokazując jej mocne strony, które wcześniej podkreśliliśmy, sprzedaje się ona w krótszym czasie i po najwyższej cenie. Jest to jedna z najlepszych krótkoterminowych inwestycji.

Home staging ma na celu przygotowanie nieruchomości w taki sposób, by klient potrafił sobie wyobrazić siebie, swoją rodzinę, swoje rzeczy i swoje życie właśnie w tym miejscu. Home staging oferuje nieruchomość gotową do zamieszkania.

Home stagingu w żadnym wypadku nie można wykorzystywać do ukrywania wad lub wprowadzania w błąd kupujacych. Wszystkie usterki powinny być naprawione, dziury załatane, brudne ściany przemalowane, odpadająca podłoga wymieniona, cały dom wysprzątany. Tym samym, home staging wytrąca z rąk kupujących argumenty przemawiające za ewentualnym obniżeniem ceny. Z jednej strony podkreśla mocne strony nieruchomości, a z drugiej sprawia, że sam kupujący bagatelizuje jej ewentualne drobne niedociągnięcia. Inaczej mówiąc home staging to przygotowanie inscenizacji, dzięki której potencjalny nabywca będzie potrafił mentalnie zamieszkać w danej nieruchomości i - mówiąc wprost – zakocha się w niej, a co za tym idzie – kupi.

powrót

Facebook Pinterest