DLACZEGO WARTO ZATRUDNIĆ HOME STAGERA (ZAINWESTOWAĆ W HOME STAGING)?

Jeszcze kilka lat temu prawie nikt nie przejmował się wyglądem czy stanem swojej nieruchomości przed wystawieniem jej na sprzedaż. Dziś jednak klienci, wydając niemałe pieniądze na dom lub mieszkanie, oczekują pewnej jakości, która za tym wydatkiem idzie. Coraz trudniej sprzedać, bądź wynająć nieruchomość, która nie jest zadbana i - już często na pierwszy rzut oka - bywa odpychająca.

Zarówno większa świadomość sprzedawców nieruchomości, inwestorów i pośredników, ale także konkurencja na rynku sprawia, że coraz bardziej doceniany jest home staging, rozumiany jako przygotowanie nieruchomości przez osobę wyspecjalizowaną w tej właśnie dziedzinie aranżacji wnętrz.

Czym zajmuje się home stager? Home stager jest osobą, która zna się na dekorowaniu i funkcjonalnej aranżacji mieszkań, domów, lokali biurowych, w tym doborze kolorów, tkanin, mebli i dodatków. Jednak nie tworzy wnętrz, które są odpowiedzią na gusta i potrzeby właściciela. Zamiast tego home stager sprawia, że nieruchomość wpisuje się w oczekiwania jak największej liczby potencjalnych klientów, wywołuje efekt wow, pomaga klientom wyobrazić sobie swoje życie właśnie wśród tych przysłowiowych czterech ścian.

Home stager zanim zdiagnozuje potrzeby nieruchomości i zaproponuje zmiany, robi analizę grupy docelowej, lokalizacji i przygotowuje odpowiednią strategię. Proponuje zmiany w oparciu o mocne i słabe strony nieruchomości wraz z kosztorysem, a po zakończonej metamorfozie opracowuje odpowiedni opis i zdjęcia, które pomogą sprzedać nieruchomość szybciej i za możliwie najlepszą cenę.

Nieruchomość przeznaczona na sprzedaż powinna wyglądać jak najlepiej. Home staging to nie tylko poduszka, kwiatek (często ten sam na każdym zdjęciu, bez względu na to, czy jest to salon, łazienka czy sypialnia) i kocyk na sofie. Home staging jest częścią zarządzania wartością nieruchomości, częścią home brandingu, która przynosi wiele korzyści. To jednak w żadnym wypadku nie jest maskowanie wad nieruchomości.

Nieruchomość, która wygląda naprawdę dobrze i zachęcająco w bazie ofert na rynku wtórnym lub nieruchomości przeznaczonych na wynajem to wciąż jeszcze niestety rzadki widok. Dlatego zadbana, odświeżona, dobrze urządzona i gotowa do zamieszkania nieruchomość przyciągnie uwagę i zwiększy szansę na szybką sprzedaż.  Mieszkanie po home stagingu to nic innego jak gorący towar na rynku. Raporty i badania pokazują nawet, że klienci są w stanie zapłacić więcej za produkt, który im się podoba, z którym poczuli jakąś więź.

Podsumujmy raz jeszcze korzyści płynące z home stagingu:

  • zwiększenie szans na szybszą i zyskowniejszą sprzedaż nieruchomości
  • obiektywne spojrzenie na nieruchomość i podkreślenie jej zalet
  • pokazanie potencjalnym nabywcom całego potencjału oglądanej nieruchomości
  • korzystając z pomocy home stagera masz pewność, że zrobiłeś/zrobiłaś wszystko, co możliwe, aby sprzedać swoją nieruchomość jak najkorzystniej
  • home staging podnosi wartość nieruchomości, a jego główną zasadą jest opłacalność
  • home staging znacznie podnosi opłacalność inwestycji choćby przy tzw. flipach
  • zdjęcia nieruchomości po home stagingu wyróżniają ją na tle konkurencji, a to właśnie zdjęcia decydują o tym, czy klient w ogóle zechce obejrzeć nieruchomość
  • im dłużej nieruchomość znajduje się na rynku, tym więcej kosztów generuje, a jej cena wymaga obniżenia – home staging pomaga tego unikać
  • na rynku nieruchomości jest duża konkurencja, jest wiele ofert o podobnych parametrach, pozostawienie jej „tak jak jest, bo i tak się w końcu przecież sprzeda” to jedynie ukłon w stronę Twojej konkurencji i zwiększenie jej szans w walce o klienta

Czy musisz zatrudniać home stagera? Nie, wszystkie zmiany, które sprawią, że Twoja nieruchomość będzie wyglądała profesjonalnie i przyciągnie klientów, możesz wprowadzić samodzielnie, jeśli masz na to czas, chęci i wiedzę. Jednak dzięki zatrudnieniu home stagera, dostaniesz gotowy produkt na tacy, nie będziesz musiał zastanawiać się nad odpowiednim doborem farby, dodatków, oświetleniem, przemeblowaniem, czy znalezieniem i nadzorowaniem ekipy remontowej. Pamiętaj również o tym, że to jak mieszkasz, często nie jest dobrą drogą do zyskownej sprzedaży, ponieważ ze względu na emocjonalny stosunek do swojej nieruchomości, możesz nie być w stanie jej odpersonalizować, spojrzeć na nią obiektywnie, pokazać wszystkich jej zalet i potencjału. Home stager skupia się nie na tym, jak Ty mieszkałeś, ale na tym, jak potencjalny nabywca może wykorzystać tę nieruchomość. Home stager potrafi również odwołać się do emocji kupujących.

Dla kogo jest home staging?

  • dla właścicieli nieruchomości mieszkalnych i komercyjnych, tych zamieszkałych i niezamieszkałych, czyli dla każdego, kto chce podnieść wartość swojej nieruchomość, prezentować ją z dumą i sprzedać  szybciej
  • dla inwestorów, osób inwestujących we flipy czy nieruchomości na wynajem, które dobrą okazję chcą zamienić w wysoki zysk i wysoką stopę zwrotu z inwestycji
  • dla pośredników nieruchomości, którzy chcą wprowadzić nową jakość zarówno w ramach swoich usług, jak i obsłudze klienta.
powrót

Facebook Pinterest