7 "C" - CZYLI HOME STAGING WG BARB SCHWARZ

Czy słyszeliście o home stagingowych siedmiu "C”?

Prekursorka usługi home staging Barb Schwarz wskazała 7 najważniejszych zasad, których należy się trzymać przygotowując nieruchomość, aby sprzedać ją szybciej i za większą kwotę.

  1. CLEAN – Posprzątaj! Porządek ma największy wpływ na pierwsze wrażenie. Brudne naczynia w zlewie, dłonie odbite na lustrach i szybach, kosz pełen śmieci, niezasłane łóżka, brudne ściany czy upaskudzona kabina prysznicowa wyglądają fatalnie nie tylko podczas prezentacji, ale już na samych zdjęciach.
  2. CLUTTER FREE - Uwolnij wnętrze od nieładu i co tu dużo mówić – odgrać je! Oczywiście, nie ma nic złego w posiadaniu wielu rzeczy, ale większość tych rzeczy będzie się przeprowadzać wraz z ich właścicielem. Dlatego, niech nie odwracają uwagi potencjalnych nabywców od tego, co najważniejsze – potencjału nieruchomości. Usuń je, by klient mógł sobie wyobrazić w tych wnętrzach swoje rzeczy, a nie skupiał uwagę na Twoich meblach, licznych dekoracjach i zdjęciach Twojej rodziny.
  3. COLOR – Kolor! Neutralne kolory pomagają sprzedać nieruchomość, jednak pamiętaj, że nie może ona być nudna. Używaj mocniejszych kolorów jako akcentu. Ściana w wyrazistym kolorze może być dobrym rozwiązaniem, ale może także rozpraszać uwagę. Dlatego rozsądnie używaj kolorów we wnętrzach, które chcesz sprzedać.
  4. CREATIVITY – Kreatywność! Home staging to nie ogromne remonty i drogie zakupy w sklepach z meblami i dekoracjami. Pójście po przysłowiowej najmniejszej linii oporu też nie wchodzi w grę. Home staging ma się opłacać, dlatego proponowane rozstrzygnięcia muszą być korzystne i finansowo i wizerunkowo. Home staging to nietypowe i niedrogie rozwiązania.
  5. COMPROMISE – Kompromis! Receptą na udany home stagingu jest często nastawienie sprzedającego. Musi on zacząć postrzegać swoją nieruchomość jak produkt czy inwestycję, a nie dom. To jak mieszkamy i to jak sprzedajemy daną nieruchomość to dwie zupełnie różne sprawy i zawsze trzeba mieć to na uwadze. Home staging to nie aranżacja zgodna z Twoimi potrzebami, gustem czy stylem, bo to nie Ty będziesz już tutaj mieszkał.
  6. COMMUNICATION – Komunikacja! Home stager nie jest Twoim wrogiem. Słucha pomysłów i oczekiwań i tego samego oczekuje, nawet gdy ma do powiedzenia coś trudnego. Cel jest wspólny - szybsza sprzedaż nieruchomości i wyższa cena.
  7. COMMITMENT – Zaangażowanie! Home stager musi być całkowicie zaangażowany w projekt, by Twój dom mógł stać się produktem i to najlepszym na rynku i abyś Ty z takim samym zaangażowaniem mógł planować nowe życie w nowym miejscu!
powrót

Facebook Pinterest